О сколько нам открытий чудных готовит просвещенья дух

О сколько нам открытий чудных готовит просвещенья дух

понеділок, 4 квітня 2016 р.

З'єднуючи океани.Великі судоплавні канали

Тисячі років тому вони ставали причиною кровопролитних боїв, за доступ до водних артеріях могутні правителі жертвували життя людей. Стрімкі річки і моря давали людям головне - воду для поливу сільськогосподарських угідь, їжу і можливість подорожувати, перші великі поселення і міста планети формувалися саме на берегах великих річок і поблизу моря. За тисячі років люди навчилися підкоряти собі водну стихію, піком могутності людини в даній області є будівництво водних каналів - штучних водних артерій, які можуть мати саме різне призначення.
Канали будують для скорочення водних маршрутів або щоб перенаправити потік води, багато сучасних канали несуть відразу кілька важливих функцій. За зовнішнім виглядом сучасні канали вкрай складно відрізнити від справжніх річок, вони неймовірно красиві і гармонійні.

Коринфський канал, Greece

Унікальною в усіх відношеннях пам'яткою світового масштабу є Коринфський канал - найвужчий судноплавний канал на планеті. Поєднує цей канал два великих затоки - Коринфський і Сароническим, а назву отримав на честь всім відомого грецького міста, розташованого на його західній частині. Головною відмінною рисою каналу є його параметри, маючи довжину понад 6 км, в ширину канал становить всього 25 метрів. По обидва боки канал обрамляють високі кам'яні стіни, спрямовані вгору на 76 метрів, а глибина одного з найбільш протяжних каналів на планеті і зовсім здається скромною, вона складає всього 8 метрів.

 Коринфський канал, Greece Про будівництво каналу між затоками двох морів місцеві жителі почали замислюватися тисячі років тому, перший план будівництва каналу розробив тиран Періандр ще в 7 столітті до н.е. Його грандіозним планам так і не судилося здійснитися, ледь почавши роботи, їх довелося зупинити через низку труднощів, що виникли. Канал, який мандрівники можуть побачити сьогодні, сміливо можна назвати видатною історичною пам'яткою.

Його почали будувати в 1881 році, а урочисте відкриття каналу відбулося в серпні 1893 року. Ще кілька десятиліть тому канал мав найважливіше економічне значення, сьогодні він представляє більший інтерес з туристичної точки зору. Щорічно по каналу проходить більше 11 000 суден, серед яких чимало туристичних поромів, а любителі гострих відчуттів вже багато років використовують мости над каналом для банджі-джампінгу.

Панамский канал, Panama

Панамський канал, який часто називають «Мостом двох Америк», є справжнім шедевром з інженерної точки зору. Він з'єднує два океани - Атлантичний і Тихий, і являє собою складну систему водозабірних механізмів і шлюзів. Протяжність каналу становить близько 77 км, з огляду на те, що він був відкритий ще в 1920 році, всі вищевикладені факти здаються ще більш фантастичними. Незважаючи на те, що з моменту відкриття каналу пройшло без малого сто років, його продовжують вважати одним із самих найбільших інженерних проектів людства.
Панамський канал, Panama

Значні масштаби каналу дозволяють курсувати по ньому найрізноманітніших судам, від значних розмірів танкерів до мініатюрних приватних яхт. Важливо відзначити, що за останні роки Панамський канал придбав статус видатного туристичного об'єкта, тому прогулянки по ньому на яхтах і круїзних судах користуються великою популярністю. Історія будівництва каналу дуже складна і багатоетапний, перший його проект був представлений ще в кінці 18 століття. Початок робіт неодноразово відкладалося, багато в чому наближенню довгоочікуваного моменту посприяло відкриття золотих копалень в Каліфорнії.

За роки роботи в будівництво було вкладено величезні кошти, на шляху робітників і організаторів безперервно з'являлися все нові перешкоди: стихійні лиха, страшні епідемії і постійний брак коштів. Лише за приблизними даними за роки робіт загинуло понад 20 000 чоловік, життя яких забрали нещасні випадки і страшні хвороби. Страшні історії залишилися далеко позаду, сьогодні Панамський канал має статус найважливішого транспортного, економічного і туристичного об'єкта.

Кільський канал, Germany

Північне і Балтійське моря з'єднані Кільський каналом, який також зарахований до важливих туристичних об'єктів Німеччини. Канал був названий ім'ям розташованого поблизу міста Кіль і однойменної бухти, його протяжність становить близько 98 км.

Незважаючи на те, що ширина Кильского каналу порівняно невелика і складає близько 100 метрів, він вважається найбільш завантаженим і затребуваним каналом Європи.

Кільський канал, Germany Його відкриття відбулося в 1895 році, інфраструктура каналу включає велику кількість поромних переправ і використовується судами самого різного масштабу і призначення. Будівництво каналу тривало більше восьми років, він неймовірно гарний і гармонійний, що привертає велику кількість туристів. В середньому, проходження каналу займає близько 7,5 годин, під час прогулянки мандрівникам представиться можливість помилуватися казково красивими пейзажами і побачити масу красивих і цікавих судів.

Як було зазначено вище, рух по каналу дуже насичене, щодня по ньому проходить близько 250 суден. Практично всі судна проходять канал під проводкою лоцмана, що дозволяє зробити рух максимально впорядкованим і безпечним. До відкриття каналу шлях з Балтійського моря в Північне лежав через півострів Ютландія, Кільський канал дозволив судам скоротити час шляху практично на добу, тому з роками актуальність його використання тільки


Суецький канал, Egypt

Одним з найвідоміших і впізнаваних на планеті залишається Суецький канал, що сполучає Червоне і Середземне моря. Унікальне географічне положення між Африкою і Євразією дозволяє йому претендувати на статус не тільки найважливішого транспортного вузла, але і на звання визначної пам'ятки світового значення. Протяжність каналу становить 163 км, а максимальна ширина по дну досягає 60 метрів. Глибина Суецького каналу в порівнянні з іншими теж досить велика і досягає 20 метрів.

Суецький канал, Egypt На подолання каналу судам необхідно не менше 14 годин, кожен день по каналу проходить близько 50 одиниць водного транспорту. Суецький канал є бесшлюзовим, його відкриття відбулося в 1869 році. Поєднує канал два великих портових міста - Суец і Порт-Саїд, які є важливими торговими і туристичними центрами. Ідея будівництва грандіозного каналу виникла тисячі років тому, ще в епоху правління фараона Сенусерта III. Мета будівництва каналу була єдиною - забезпечити вільний рух суден між великими торговельними центрами.
Виявлені археологами найдавніші канали, що з'єднують Ніл з Червоним морем, будувалися понад 3,5 тисячі років тому, тому не дивно, що в 19 столітті нашої ери саме в Єгипті був побудований один з наймасштабніших каналів планети. Унікальний канал був побудований за 10 років, щомісяця до робіт залучалося понад 60 000 чоловік, значну частину яких становили єгиптяни. Грандіозна конструкція пережила чимало руйнівних воєн і стихійних лих, Суецький канал не перестає захоплювати сучасників своїми масштабами і бездоганними експлуатаційними характеристиками.

Каледонский канал, United Kingdom

Розташований в Великобританії Каледонский канал ще кілька десятиліть тому був найважливішим транспортним вузлом, а сьогодні є, в першу чергу, неймовірно привабливим туристичним об'єктом. Поєднує канал два великих озера - Лох-Лохи і Лох-Несс, крім вантажних барж по ньому курсує величезна кількість прогулянкових теплоходів. Для руху канал відкритий в період з березня по жовтень, багато мандрівники прагнуть відвідати ці місця саме навесні, щоб насолодитися гармонійними пейзажами.

Каледонский канал, United Kingdom Проходить канал по мальовничій долині Глен-Мор, яка славиться дивовижними природними пам'ятками, його протяжність становить близько 100 км. Структура каналу досить незвичайна, лише третя його частина була прокладена вручну, а решта частини складають природні озера. Інфраструктура каналу включає 10 мостів, 29 шлюзів і 4 акведука.
Також варто відзначити, що Каледонский канал є одним з найстаріших нині діючих в світі, його будівництво почалося ще в 1803 році.


Офіційне відкриття каналу відбулося в 1822 році, на його будівництво було витрачено більше 800 000 фунтів. В середині 19 століття канал був вдосконалений і став набагато глибше, що дозволило проходити по ньому великовантажним судам. Для туристів організують неймовірно захоплюючі круїзи по каналу, головним пунктом багатьох прогулянкових програм є таємниче озеро Лох-Несс, овіяне найцікавішими легендами.


Біломорсько-Балтійський канал, Russia

Серед численних каналів, представлених на території Росії, найвідомішим є Біломорсько-Балтійський. Його довжина становить близько 227 000 метрів, ширина каналу в порівнянні з іншими «світовими гігантами» теж досить велика - 36 метрів, а глибина становить всього 4 метри. З огляду на вищезазначені параметри, складно уявити, що на будівництво каналу було витрачено менше двох років, величезний масштаб робіт був виконаний всього за 21 місяць.

Біломорсько-Балтійський канал, Russia Працювали над зведенням каналу укладені ГУЛАГу, його відкриття відбулося в 1933 році. Поєднує канал два великих водних об'єкта - Онезьке озеро і Біле море, з перших днів відкриття він використовувався переважно великими транспортними судами. 
З розвитком туристичної сфери в Карелії канал став привертати увагу і мандрівників, він проходить по неймовірно красивих місцях і охоплює ряд видатних природних пам'яток.

У туристів, які побажають вирушити в круїз по каналу, буде можливість побачити прекрасні озера і відвідати ряд видатних культурних комплексів. Біломорсько-Балтійський канал давно отримав статус видатного культурного пам'ятника, на його берегах дбайливо збережені старовинні споруди та інші пам'ятні місця будівництва, а особливий інтерес представляють старовинні маяки. На березі каналу знаходиться і унікальний релігійний пам'ятник - храм Святителя Миколая Чудотворця. Подорож по Біломорсько-Балтійського каналу обов'язково сподобається любителям екскурсій.

Августовий канал, Poland-Belarus

Августовий канал з'єднує дві великі річки - Віслу і Німан, і розташовується на території двох держав - Польщі та Білорусії.

Перші суду пройшли по каналу в 1839 році, тому його сміливо можна зарахувати до видатних історичних об'єктів. Оскільки ініціатива будівництва перебувала під владою Польщі, то своє ім'я канал отримав на честь польського міста Августов. Мета будівництва масштабного каналу, протяжність якого склав 101 000 метрів, була гранично проста, Августовий канал планували активно використовувати для сплаву лісу.

Августовий канал, Poland-Belarus Активно використовувався новий водний шлях і торговими судами, а в першій половині 20 століття канал почав залучати перших туристів. Масштабний канал з'єднує 7 прекрасних озер і 11 річок, на всьому протязі його оточують казково красиві пейзажі. Сучасним мандрівникам, які люблять активний відпочинок і незвичайні розваги, пропонують не тільки захоплюючі круїзи, вони можуть зробити сплав по каналу на байдарках або каное, привертає Августовий канал і любителів риболовлі.

Примітно, що під час нещодавній реконструкції каналу були виявлені унікальні археологічні артефакти. У зоні шлюзів, а також на прилеглих до каналу територіях були виявлені стоянки часів кам'яного віку, археологам вдалося витягти з землі сотні безцінних експонатів. Сьогодні прилегла до каналу територія знаходиться під охороною ЮНЕСКО, з кожним роком ці унікальні місця приваблюють все більше мандрівників.



Середньонімецький канал, Germany

Середньонімецький канал є справжнім лідером країни за низкою показників і вже багато років залишається найважливішим транспортним вузлом Німеччини. Протяжність найдовшого каналу Німеччини складає 325 700 метрів, він з'єднує Рейн з великими водними артеріями держави, в числі яких річки Ельба, Емс, Везер і Одер.

 Мандрівникам канал цікавий, в першу чергу, через розташовані на його берегах мальовничих пейзажів та історичних пам'яток.
Середньонімецький канал, Germany Густі ліси, що підступають впритул до берегів каналу, чарівні старовинні містки і переправи - в сукупності вони становлять неймовірно гармонійний і цікавий для вивчення комплекс пам'яток. Будівництво каналу почалося в 1906 році, а в роки Другої Світової війни темпи робіт були зведені до мінімуму. Незважаючи на те, що перша частина каналу стала доступна для судноплавства вже в 1915 році, до завершення робіт було ще дуже далеко.

Будівельні роботи зайняли більше 50 років, канал продовжує безперервно вдосконалюватися і реконструюватися вже багато років після офіційного відкриття. У 1998 році був побудований новий акведук через Ельбу, що доповнив структуру каналу. Для місцевих жителів Середньонімецький канал є найважливішим архітектурним об'єктом, тому для збереження його історичного вигляду додається чимало зусиль.


Канали Клонг, Thailand

Одним з найважливіших символів Таїланду залишається Клонг - складна мережа каналів, розташована в центральній рівнинній частині країни. Перші канали місцеві жителі почали будувати сотні років назад, вони дозволяли безперешкодно курсувати по країні торговим судам. З'єднують канали три великі річки: Меклонг, Чаопхрая і Тхачін, а також ряд їх приток.

Багато сотень років мініатюрні звивисті канали залишалися єдиним способом безперешкодно дістатися до деяких районів країни, з розвитком судноплавства і транспортних систем канали Клонг поступово втратили своє первісне економічне значення. З роками було прийнято рішення засипати частину каналів, від повного руйнування чарівні канали Клонг врятувало розвиток туризму.
Вузенькі річки, що проходять по території міст і мальовничим природним районам, почали привертати увагу туристів, частина каналів вирішено було зберегти. Сьогодні багато каналів є частиною важливих туристичних маршрутів, по ним кожен день курсують прогулянкові яхти і катери. Знаходяться на території старовинних міст канали є місцем розташування колоритних водних ринків, а деякі канали сьогодні використовують для спортивних потреб. Досвідчені мандрівники відзначають, що наймальовничіші канали Клонг можна побачити в Бангкоку і його околицях, не випадково цей мальовничий місто називають «Венецією Сходу».

Гета-канал, Sweden

У Швеції знаходиться масштабний Гета-канал, він був побудований в першій половині 19 століття і з'єднує Балтійське і Північне моря. Трохи менше 200 років він служить торговельним інтересам країни, а за останні роки придбав чимало нових статусів.

Відкриття Гета-каналу відбулося 26 вересня 1832 року, сьогодні він добре відомий любителям парусного спорту, водних прогулянок і риболовлі. Протяжність каналу досить значна і складає близько 420 000 метрів, він включає 58 шлюзів і величезна кількість супутніх будівель.
Гета-канал, Sweden На спорудження величезного каналу пішло 22 роки, в його будівництві брало участь більше 60 000 чоловік, серед яких основну частину становили солдати. 

Будівельні роботи велися безперервно, кожне приймаюче в них участь людина трудилася по 12 годин на день. Хто має велику протяжність, канал завширшки становить від 7 до 14 метрів, що дозволяє на певних його ділянках проходити досить великим судам.
Максимальна глибина каналу складає всього 3 метри, цей скромний показник анітрохи не заважає його активної експлуатації. Мандрівники, які відправляться на прогулянку по каналу, зможуть відвідати чарівні старовинні міста, помилуватися первозданною красою лісів і оцінити масштаби сільськогосподарських угідь Швеції.

Великий китайський канал, China

Про Великій китайській стіні сьогодні знають буквально всі, навіть ті, хто ніколи не був у Китаї. Ще одна унікальна пам'ятка країни - Великий китайський канал - незаслужено залишається поза увагою багатьох мандрівників. Разом з тим, саме він є найдовшим судноплавним каналом планети, його довжина становить 1 794 км.

Поєднує канал розташований на півночі держави місто Ханчжоу з Пекіном, спочатку він будувався в торгових цілях.
Великий китайський канал, China Перша ділянка каналу, який пов'язав річки Янцзи і Хуанхе, був побудований ще в 5 столітті до н.е., протяжність стародавнього каналу становила близько 150 км. Роботи з удосконалення і продовженню каналу безперервно велися до 13 століття, таким чином, на спорудження найбільшого в світі штучного водного шляху знадобилося без майже 2 000 років. Мінімальна ширина каналу складає 40 метрів, а максимальна - 350 метрів, ця ділянка каналу знаходиться на території Шанхая.

Як і багато інших водні шляхи, Великий китайський канал сьогодні не має колишнього економічного значення і набуває все більшої популярності серед туристів. Канал проходить по центральній частині багатьох великих міст, які змінюються чарівними фермерськими угіддями. Уздовж русла каналу розташовано більше 15 великих населених пунктів, гості кожного з них можуть урізноманітнити відпочинок незабутніми водними екскурсіями.

Канал дю Міді, France

Історія розташованого у Франції каналу дю Міді бере початок в 1666 році, багатьом мандрівникам він відомий під іншими назвами - лангедокскіх або Південний.

Канал був побудований за 15 років і має протяжність близько 240 000 метрів, він є найстарішим діючим каналом на території Європи. Перші суду пройшли по каналу в 1681 році, примітно, що з тих пір рух по каналу жодного разу не припинялося, навіть у воєнний час він активно використовувався торговими і вантажними судами.
Канал дю Міді, France Поступово їм на зміну прийшли туристичні судна, прогулянка по каналу дю Міді обов'язково сподобається романтичним натурам і любителям екскурсій.

 Поєднує канал два великих міста - Тулузу і Сет, останній був заснований у другій половині 17 століття саме як східний термінал каналу.
Розробником проекту масштабного каналу був барон Поль Ріці, важливо відзначити, що саме автор ідеї фінансував третю частину будівельних робіт. З 1996 року канал дю Міді є історичним об'єктом світового значення, він сміливо може претендувати на звання найкрасивішого каналу планети. Навколишні канал пейзажі просто чудові, ці місця не перестають залучати фотографів, художників та інших діячів мистецтва.

Канал Ері, USA

Серед видатних каналів планети обов'язково варто виділити Ері, розташований в Сполучених Штатах.
Будівельні роботи по його зведенню почалися в 1817 році з метою зв'язати систему Великих озер з річкою Гудзон і Атлантичним океаном. Трохи більше семи років знадобилося для того, щоб побудувати канал протяжністю 540 000 метрів, в 1825 році канал Ері був відкритий для судноплавства. Економічна вигода від використання каналу для торгових суден була просто колосальною, вона дозволила скоротити колишні витрати на 95%.

Канал Ері, USA До середини 20 століття канал залишався незамінним водним маршрутом, що з'єднує ряд міст країни, а сьогодні основу його транспортного потоку складають туристичні судна. Після завершення будівництва структура каналу безперервно удосконалювалася, завдяки чому він придбав досить значні параметри. Середня ширина каналу складає 50 метрів, на всьому протязі він налічує 35 шлюзів. Масштабна водна артерія, відкриття якої посприяло освоєння внутрішніх районів США, сьогодні має величезну популярність у туристів. Під час круїзу вони можуть помилуватися бездоганною красою диких садів, які більш ніж за 150 років покрили берега каналу.

Сайменский канал, Finland - Russia

Фінляндію і Росію з'єднує Сайменский канал, незважаючи на свої скромні масштаби, він є всесвітньо відомим об'єктом і вже більше 150 років зберігає свій важливий і незамінний статус. Ідея будівництва каналу, який з'єднав би озеро Сайма з Фінською затокою, з'явилася ще в 16 столітті, проте початок будівельних робіт довелося відкласти на невизначений термін.
Лише в 1845 році почалося освоєння грандіозного проекту, а відкриття каналу відбулося 11 років тому і збіглося з днем ​​коронації імператора Олександра II.

Протяжність каналу склала 57 300 метрів, з моменту відкриття він активно використовувався не тільки для транспортних, але і для пасажирських перевезень. У сучасних мандрівників прогулянки по каналу користуються заслуженою популярністю, на проходження водного шляху туристичним судам потрібно від 4 до 5 годин.
Старі шлюзи, які будувалися ще в 19 столітті, були реконструйовані і сьогодні є безцінними історичними пам'ятками. Під час екскурсії можна побачити і величезна кількість пам'ятних знаків, які були встановлені на берегах каналу і присвячені самим різним подіям. Сайменский канал давно має не тільки величезне транспортне, але також культурне і соціальне значення, в даний час в обслуговуванні каналу зайнято більше 30 000 чоловік.

Схема розташування судоплавних каналів


Немає коментарів:

Дописати коментар